Kuinka paljon kuluu kaloreita 70 vuotiaalta 94 kg painavalta naiselta, joka tunnin vesijuoksualtaassa ei juokse vaan kävelee parhaansa mukaan. Kuluuko enemmän…

Kysytty

Kuinka paljon kuluu kaloreita 70 vuotiaalta 94 kg painavalta naiselta, joka tunnin vesijuoksualtaassa ei juokse vaan kävelee parhaansa mukaan. Kuluuko enemmän vai vähemmän kaloreita kuin kävellessä kadulla ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tunnin vesijuoksu tavanomaisella vauhdilla kuluttaa 789.6 kcal ja kävely (3 km/h) 236.2 kcal, joten näyttäisi siltä, että "vesikävely" on tehokkaampi liikuntamuoto kuin kävely.
Energiankulutuksen eri liikuntamuodoilla määrittelet helposti nettiosoitteesta :
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energycosts.pl