Etsin suomenkiielistä, 1990-luvun alkupuolella (ennen v. 1996) julkaistua kirjaa, joka sisältää yhden tarinan eri tyylilajein kirjoitettuna. Itse tarina on…

Kysytty

Etsin suomenkiielistä, 1990-luvun alkupuolella (ennen v. 1996) julkaistua kirjaa, joka sisältää yhden tarinan eri tyylilajein kirjoitettuna. Itse tarina on lyhyt, 1-2 sivua, mutta se on kirjoitettu humoristisesti, dekkarina, slangilla, kuvaillen, lyhyesti, tietokirjatyyliin jne. Eri tapoja on muistaakseni aika lailla, ehkä sata erilaista? En millään muista kirjailijan saatikka kirjan nimeä. Kirja on käännetty jostain muusta kielestä. Ajattelin ensin, että kirjailija olisi Raymond Carver, mutta en löytänyt kyseistä kirjaa netin avulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tyylilajeilla leikitellyt Raymond ei ollut Carver, vaan Queneau. 1991 suomeksi julkaistussa Tyyliharjoituksia-kirjassa Queneau kertoo saman ulkoisesti lyhykäisen ja yksinkertaisen tapahtumasarjan 99 eri tavalla.