Etsin suomenkielellä kirjoitettua kirjaa argentiinalaisesta tangosta, historiasta nykypäivään. Aiheesta ei ole varmaankaan paljoa suomeksi tehtyä aineistoa,…

Kysytty

Etsin suomenkielellä kirjoitettua kirjaa argentiinalaisesta tangosta, historiasta nykypäivään. Aiheesta ei ole varmaankaan paljoa suomeksi tehtyä aineistoa, mutta jos löytyisi edes jotain.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Argentiinalaisesta tangosta löytyy tietoa suomeksi ainakin seuraavista kirjoista:

Puhetta tangosta (Suomen etnomusikologinen seura, 1995) sisältää Telle Virtasen artikkelin "El tango - ilotaloista maailman estradeille".

Kansainvälinen tangokeskus r.y, : vuosikirja (Kansainvälinen tangokeskus, 1990) sisältää Pertti Mustosen artikkelin "Siitä Argentiinasta, jossa tango syntyi".

Aiheeseen liittyviä lehtiartikkeleita:

National Geographic 13/2003: "Tulisten tunteiden tango" (tangon merkityksestä ja kulttuurihistoriasta Argentiinassa).

Kotiliesi 4/2003: "Tangokuumetta!" (haastatteluja argentiinalaisesta tangosta Buenos Airesissa).

Myös internetistä löytyy tietoa. Osoitteesta http://koti.mbnet.fi/~satyam/tango/tangotop.htm löytyy tietoa myös argentiinalaisen tangon historiasta.