Etsin suomalaisia romaaneja, novelleja, runoja ja näytelmiä, joissa hahmona on arkeologi tai vastaava. Myös lastenkirjoja. Käännöskirjallisuus ei käy.

Kysytty

Hei. Etsin suomalaisia romaaneja, novelleja, runoja ja näytelmiä, joissa hahmona on arkeologi tai vastaava. Myös lastenkirjoja. Käännöskirjallisuus ei käy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaunokirjallisuutta on asiasanoitettu kymmenisen vuotta. Kirjaston tietokannasta voi hakea asiasanalla arkeologit ja rajata haun kaunokirjallisuuteen. Näin löytyi seuraavat kirjat:
• Viinikainen, Antero : Pentti Saarikosken toinen tuleminen, 2012
• Liksom, Rosa : Hytti nro 6, 2011
• Kangasharju, Kari : Virtojen valtiaat, 2011
• Haakana, Veikko : Seita lähtee liikkeelle, 2000
• Ylimaula, Anna-Maija : Viiriäinen sarkofagilla, 1998
• Koivusalo, Timo : Pekko ja outolintu, 1997
• Kiiskinen, Jyrki : Kaamos, 1997
Myös kaunokirjallisuuden verkkopalvelusta www.kirjasampo.fi voi hakea sanalla arkeologit.