Otsikko
Etsin sovitusta (mieluiten orkesterille, eli brassi, piano, basso etc.) kappaleesta "Happy Feet" (Jack Yellen & Milton Ager). Mistä voisin löytää nuotit tähän…

Kysytty

Etsin sovitusta (mieluiten orkesterille, eli brassi, piano, basso etc.) kappaleesta "Happy Feet" (Jack Yellen & Milton Ager). Mistä voisin löytää nuotit tähän kappaleeseen ja yleensäkin muihin ei-klassisiin kappaleisiin? Kirjastolla kun näyttää olevan lähes vain "easy piano/guitarr" -nuotteja, joilla ei pahemmin tee juuri mitään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Happy Feetin nuottia orkesterisovituksena ei näytä löytyvän pääkaupunkiseudun eikä maakuntakirjastojenkaan kokoelmista. Myös Viola-tietokanta (johon luetteloivat mm. Sibelius-Akatemia ja Suomen Jazz & Pop Arkisto) on tarkistettu.

Yleisten kirjastojen kokoelmista löytää harvemmin orkesterisovituksia, sillä ne pyrkivät palvelemaan lähinnä musiikin alkeis- ja perustason musiikinopetusta. Ammattimaiseen tai muutoin vaativampaan käyttöön tarkoitetut nuotit löytyvät parhaiten alan oppilaitoksista kuten Sibelius-akatemia ja Pop- ja Jazz Konservatorio.

Pääkaupunkiseudun aineistotietokannan Plussan lisäksi sinun kannattaa katsoa, mitä maakuntakirjastojen kokoelmista löytyy. Hakuun pääset Suomen yleisten kirjastojen verkkopalvelusta http://www.kirjastot.fi/ kohdasta Monihaku.