Otsikko
Etsin sopivia lastenkirjoja luettavaksi 5-vuotiaan lapsen itsesäätelytaitojen tueksi.

Kysytty

Etsin sopivia lastenkirjoja luettavaksi 5-vuotiaan lapsen itsesäätelytaitojen tueksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Esimerkiksi psykologiduo Julia Pöyhösen ja Heidi Livingstonin suosittu Fanni-sarja on 4-7-vuotiaille lapsille suunnattu ja käsittelee tunnetaitoja ja niiden säätelyä. Tässä muutama esimerkki kyseisistä kirjoista sekä muuta kirjallisuutta yhdessä lapsen kanssa tutkittavaksi Vaski-kirjastojen valikoimissa:

Fanni ja ihmeellinen tunnelämpömittari : tunnesäätelyn harjoitteleminen

Fanni ja suuri tunnemöykky : tunteiden tunnistamisen ja nimeämisen harjoitteleminen

Fanni ja rento laiskiainen : stressin säätelyn ja rentoutumisen harjoitteleminen

Molli : hyvällä mielellä vai pahalla päällä : tunteet taidoiksi

Tunteiden aakkoset

Minä tykkään nyt : ilosta, ujostelusta ja muista tunteista

Tässä myös muutama aikuiselle lukijalle suunnattu vaihtoehto:

Mitä ihmettä? : opi ymmärtämään lapsesi mieltä

Rauhoita ja rohkaise : apua lapsen stressitilanteisiin

Vahvista lasta

Aihe kiinnostaa monia, joten osaan kirjoista voi olla hieman jonoa - kannattaa siis tehdä kiinnostavista kirjoista pikimmiten varaus. Valtaosa listasta löytyy myös kauppojen hyllyltä, eli mikäli ikiomat kappaleet kiinnostavat, voi lähimpiä myyntipaikkoja etsiä Googlen avulla.