Haluaisin löytää kauniin muistolauseen/runon äidilleni latinan kielellä. Äitini harrasti antiikin historiaa ja sopisi hyvin hänelle.

Kysytty

Haluaisin löytää kauniin muistolauseen/runon äidilleni latinan kielellä. Äitini harrasti antiikin historiaa ja sopisi hyvin hänelle.

Vastaus

Vastattu

Esimerkiksi alla olevista teoksista voisi löytyä sopivia:

- Nota bene : sitaatteja antiikin Roomasta / Marja-Liisa Polkunen, Otava 2003

- Veni, vidi, vici / koonnut Lesley O'Mara ; latinaksi kääntänyt Rose Williams ; latinankielisen käännöksen tarkastanut ja suomentanut Pekka Tuomisto, Karisto 2001

- Carpe diem! : hauskaa ja hyödyllistä latinaa / Arto Kivimäki, Karisto 1997

Nämä teokset ovat lainattavissa ja varattavissa Helmet-kirjastoista.