Etsin satua, jonka nimi luullakseni on Jäähiisi ja maaemonen. Onko tietoa kenen kirjoittama tuo satu on ja mistä kirjasta voisin sen löytää. Tarvitsisin satua…

Kysytty

Etsin satua, jonka nimi luullakseni on Jäähiisi ja maaemonen. Onko tietoa kenen kirjoittama tuo satu on ja mistä kirjasta voisin sen löytää. Tarvitsisin satua opetuskäyttöön eli virikkeeksi kuvaamataidon tunnille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jäähiisi ja maaemonen –sadun kirjoittaja on Marjatta Kurenniemi. Se löytyy kokoelmasta Pilvipyykkiä: suomalaisia satuja. Kirjaa on yleisesti saatavilla pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoista www.helmet.fi. Hyvä satuhakemisto on esim. Kallion kirjaston ylläpitämä http://pandora.lib.hel.fi/kallio/sadut/hae.html.