Otsikko
Etsin runoa. Siinä runon puhuja valittaa kuinka häneltä halutaan kauniita runoja linnuista, puista, kukista jne. Ja silti noiden runojen tilaajat ovat juuri…

Kysytty

Etsin runoa. Siinä runon puhuja valittaa kuinka häneltä halutaan kauniita runoja linnuista, puista, kukista jne. Ja silti noiden runojen tilaajat ovat juuri niitä jotka ovat toiminnallaan ja vallallaan tuhonneet linnut, puut ja kukat. Luulen että runoilija on Saarikoski, mutta saatan muistaa väärin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Pentti Saarikosken runo, joka alkaa rivillä En anna heille anteeksi sillä he tietävät hyvin mitä tekevät kokoelmasta Ääneen (1966). Runo on luettavissa myös esimerkiksi Pentti Saarikosken runojen kokoelmista Runot 61 - 66 (Otava, 2008) ja Tähänastiset runot (Otava 1978 ja 1984).