Etsin romaanin nimeä. Jos muistan oikein, kirja on suht uusi julkaisu ja kertoo kalaretkestä ehkä Savon suuntaan. Kirjaa on kovasti kehuttu hauskaksi ja nyt…

Kysytty

Hei!

Etsin romaanin nimeä. Jos muistan oikein, kirja on suht uusi julkaisu ja kertoo kalaretkestä ehkä Savon suuntaan. Kirjaa on kovasti kehuttu hauskaksi ja nyt haluaisin lukea sen, mutta en saa päähäni nimeä. Se on kummitteli monella ”kesälukemista”-listalla pari vuotta sitten.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin Juhani Karilan Pienen hauen pyydystys (2019). Kirjan tapahtumat tosin sijoittuvat Lappiin.

https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/fikka.4311464

Juhani Karilan Pienen hauen pyydystys Helmetissä

Juhani Karilan Pienen hauen pyydystys Kirjasammossa

1 ääntä

Kommentit

Minulle kuvauksesta tulee ensimmäisenä mieleen Nyljetyt ajatukset. Pitkällisen riemastuttava kalaretki - erikoisesti kirjallisuudesta ja kulttuurista jutustellen - pitkin koko läntisen Suomen, Kustavista Hailuotoon. Juha Hurmeen teos v. 2014.