10.11.2017

Etsin projektiani varten vanhoja aikakaus- tai sanomalehtiä 70-luvulta alkaen tavoitteena löytää niistä viikottaiset tiedot siihen aikaan lähetetyistä televisio-ohjelmista. Mikä olisi paras tapa päästä tutustumaan esimerkiksi Seura- tai Apu-lehden (joissa on ollut aina yhden viikon kaikkien kanavien tv-ohjelmatiedot) vanhoihin numeroihin? Päivittäisiä ohjelmatietoja julkaisevat sanomalehdetkin toki kävisivät. Onko näin vanhoja lehtiä edes olemassa digitoituina?

10.11.2017
13.11.2017

Seura ja Helsingin Sanomat on luettavissa mikrofilmiltä Pasilan kirjastossa, Seura tosin vasta vuodesta 1977 eteenpäin. Lisätietoja voi kysyä numerosta 09 310 85426.

Kansalliskirjastossa voi lukea liki kaikkia Suomessa koskaan ilmestyneitä lehtiä mikrofilmiltä. Lisätietoja löytyy osoitteesta https://www.kansalliskirjasto.fi/.

Helsingin Sanomat on julkaissut kaikki lehdet vuosilta 1904-1997 näköispainoksina, mutta nämä ovat luettavissa vain Helsingin Sanomien digitilaajille. Kirjaston kautta näitä vanhoja numeroita ei pääse lukemaan.