Otsikko
Etsin opinnäytteeseen sopivia luonto- ja ympäristö(kasvatus) aiheisia lastenkirjoja, mitä olisi saatavissa? Voisi olla sellaisia, missä on luonto, eläimet,…

Kysytty

Etsin opinnäytteeseen sopivia luonto- ja ympäristö(kasvatus) aiheisia lastenkirjoja, mitä olisi saatavissa?

Voisi olla sellaisia, missä on luonto, eläimet, metsä aiheita ym.

Vastaus

Vastattu

Tarkennetussa Helmet-aineistohaussa voi etsiä vaikkapa sanoilla ”lastenkirjallisuus” ja ”metsät”, ”lastenkirjallisuus” ja ”ympäristökasvatus” tai ”lastenkirjallisuus” ja ”luonto” ja tutkia, löytyykö tuloksena lisää mieluisia kirjoja.

Tässä joitakin esimerkkejä eri aiheista:

Roskaaminen ja kierrätys

Günther Jakobs: Rikas, rakas metsä
Emilia Erfving: Roskakasa
Metsämarja Aittokoski: Pidä metsä siistinä, Pikkuli
Tiina Sarja: Kuka vei roskat?

Retkeily

Marjo Nygård: Reippureissulle!: siilin retkikirja
Maria Kuutti: Onni ja Aada metsäretkellä
Josefine Sundström: Tam-Tam metsäretkellä
Eppu Nuotio: Metsäretki

Metsä, lajit ja elinympäristöt

Emilia Erfving: Kasa
Sanna Pelliccioni: Metsämuistikirja
Jenni Erkintalo: Ystäväni puu: lasten oma tietokirja
Titta Kuisma: Lapsen oma metsäkirja
Reetta Niemelä: Miljan talvi, Miljan syksy, Miljan kevät, Miljan kesä
Reetta Niemelä: Nähdään majalla pörriäisagentit, Nähdään majalla lintuagentit, Nähdään majalla kasviagentit

Luonnonsuojelu

Zoë Tucker: Rohkea tyttö ja jättiläiset : Greta Thunbergin innoittama satu maapallon pelastamisesta
Henna Ryynänen: Metsä muuttaa
Magdalena Hai: Kurnivamahainen kissa
Andrea Beaty: Mia Molina, maailman parantaja