Etsin nuorisofiktiokirjaa, jonka luin luultavasti vuosien 1997-2002 aikana. Juoni sijoittui post-apokalyptiseen maailmaan, jossa kaupungin ulkopuolella oli…

Kysytty

Etsin nuorisofiktiokirjaa, jonka luin luultavasti vuosien 1997-2002 aikana. Juoni sijoittui post-apokalyptiseen maailmaan, jossa kaupungin ulkopuolella oli aidattu kielletty alue. Nuorisojoukko lähti seikkailemaan sinne muistaakseni moottorikelkalla. Loppuhuipennuksessa paljastui jäljellä olevien ihmisten olevan oikeasti vastuussa maailman tuhoamisesta. Yksityiskohtana muistan myös suosituimman urheilulajin olevan kokonaan tietokonesimuloitua näytöstä.

Mikähän tämä hyvin kiehtova ja mieleenpainuva kirja olisi voinut olla nimeltään?

Vastaus

Vastattu

Jukka Parkkisen kirjassa Sinun tähtesi, Allstar (WSOY 1994) pojat lähtevät hiihtäen kaupungin ulkopuolella sijaitsevalle Kielletylle alueelle. Kirjassa ajetaan myös moottorikelkalla. Kirjan takakannessa paljastetaan, että pojat tiesivät liikaa - sen kuka todella tuhosi maailman.