Etsin määrittelyä suden hetkelle. Mistä voisin löytää ?

Kysytty

Etsin määrittelyä suden hetkelle. Mistä voisin löytää ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suden hetki on yön ja aamunsarastuksen välinen tuokio(ruots. vargtimmen). Skandinaavisen kansanuskomuksen mukaan suden hetkenä useimmat ihmiset kuolevat. Silloin nähdään myös eniten painajaisunia.

Suomen kielen sanakirjat. 2 : Suomalainen fraasisanakirja / toim. Sakari Virkkunen. Otava, 1981

Samantapaista tietoa löytyy tältä sivulta: http://www.wildideas.net/temple/library/werewolf.html