Etsin kuumeisesti ympäri maapalloa :) kotimaista elokuvaa vuodelta -59 Virtaset ja Lahtiset. Myynnissä sitä ei ole missään, mutta löytyisikö ko. filmiä…

Kysytty

Hei
Etsin kuumeisesti ympäri maapalloa :)
kotimaista elokuvaa vuodelta -59
Virtaset ja Lahtiset. Myynnissä sitä ei ole
missään, mutta löytyisikö ko. filmiä
lainattavaksi jostain kirjastosta.
Olen käynyt kyllä myös kirjastojen sivuilla
etsimässä, mutten ole valitettavasti löytänyt
sieltä mitään tietoa.
Nyt käännynkin "murheineni" ammatti-ihmisen puoleen,
josko näin onnistuisin avullanne filmin löytämään
edes lainattavaksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymääsi elokuvaa ei ole ilmeisestikään julkaistu DVD-versiona, mutta vanhana VHS-videona se on saatavilla HelMet-kirjastoista. Elokuvan saatavuuden voit tarkistaa osoitteesta http://www.helmet.fi etsimällä elokuvan nimellä ”Virtaset ja Lahtiset”. Tällä vastaushetkellä sitä näyttäisi olevan yksi kappale hyllyssäkin. Sen verran täytyy varoittaa, että vanhat videokasetit saattavat olla jo käytössä sen verran kuluneita, ettei niiden kuva yllä huippulaatuun ja niissä saattaa olla häiriöitäkin. Sitä kautta elokuva on kuitenkin mahdollista katsoa, jos sinulla on videonauhuri tai pääset käyttämään sellaista jossakin.

Toinen vaihtoehto olisi esittää Ylelle toive, että elokuva esitettäisiin televisiossa. Se on tullut viimeksi kesällä 2009. Ylelle voi laittaa asiasta viestiä osoitteessa http://yle.fi/palaute/palaute.php.