Etsin kotimaista naiskirjailijaa jonka esikoisteos on ollut kiitetty mutta toinen tai kolmas kirja ei enää kelvannut kustantajalle. Kirjailija lopetti…

Kysytty

Etsin kotimaista naiskirjailijaa jonka esikoisteos on ollut kiitetty mutta toinen tai kolmas kirja ei enää kelvannut kustantajalle. Kirjailija lopetti kirjoittamisen kunnes nyt ihan lähiaikoina (tänä tai viime vuonna) hänen uusi teoksensa julkaistiin. Välissä oli siis monia vuosia. Kirjailijasta oli artikkeli jossain lehdessä tai verkkopalvelussa tänä vuonna mutta en jostain syystä löydä sitä enää enkä muista kirjailijan nimeä.

Vastaus

Vastattu

Voisikohan etsimäsi kirjailija olla Marja Kyllönen, jonka esikoisteos 'Lyijyuuma' oli kriitikkojen kiittämä ja voitti Helsingin Sanomien esikoiskirjapalkinnon vuonna 1997? Toinen romaani Kyllöseltä tosiaan ilmestyi 2001, mutta kolmatta kirjaa ei sitten enää julkaistukaan. Kyllönen kertoo kokemuksestaan Nuori Voima -lehden artikkelissa: https://nuorivoima.fi/lue/juttu/kun-kirjailija-katoaa