Mikä laulu alkaa sanoilla Sanoja kuulemaan jään, sanoja uuden aikakauden

Kysytty

Mikä laulu alkaa sanoilla Sanoja kuulemaan jään, sanoja uuden aikakauden

Vastaus

Vastattu

Viola-tietokanta antaa ainoaksi osumaksi Åke Granholmin säveltämän ja sanoittaman laulun Sanoja kuulemaan jää, jonka Anki levytti vuonna 1968 Erkki Melakosken sovituksena. Tietokannassa ei tosin mainita laulun alkusanoja, mutta todennäköisesti kyse on juuri tästä laulusta. Laulu on julkaistu kokoelmassa Niin kauan kuin tää kestää saa : taiteilijan taival (Warner 2008).

Heikki Poroila