Otsikko
Etsin kirjoja, joissa selostetaan tekoälyä kansantajuisesti lasten/nuorten/opiskelijoiden/muuten vain alasta kiinnostuneiden "suuren yleistön" käyttöön iloksi,…

Kysytty

Etsin kirjoja, joissa selostetaan tekoälyä kansantajuisesti lasten/nuorten/opiskelijoiden/muuten vain alasta kiinnostuneiden "suuren yleistön" käyttöön iloksi, hyödyksi ja opiksi. Kirjan kieli voi olla suomea, ruotsia, englantia, saksaa tai ranskaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin monta kansantajuista kirjaa emme onnistuneet löytämään. Tässä pari, joista ensimmäinen on aikuisille tarkoitettu selkokirja ja toinen lapsille suunnattu:

- Robotti ihmisen apuna / Seija Niinistö-Samela (2017)

- Robottien aikakausi / päätoimittaja: Hanne-Luise Danielsen (2016)

Jyväskylän yliopiston  IT-tiedekunta on julkaissut  lehden, jossa kerrotaan kansantajuisesti tekoälystä. Tätä Keski-Suomen ICT-lehteä on jaettu monille kouluille ja yrityksille, ja se on myös verkossa vapaasti luettavissa:

https://www.jyu.fi/it/fi/tutkimus/julkaisut/ict-lehti/keskisuomenictlehti2017.pdf