Etsin kirjaa. Se on julkaistu varmasti ennen 2000- lukua. En tiedä tekijää, enkä nimeä, mutta kyseessä on tulevaisuus-scifi kirja. Alkujuoni menee…

Kysytty

Etsin kirjaa. Se on julkaistu varmasti ennen 2000- lukua.
En tiedä tekijää, enkä nimeä, mutta kyseessä on tulevaisuus-scifi kirja.
Alkujuoni menee suurinpiirtein näin: Ryhmä ihmisiä on avaruusaluksessa joka ¨haaksirikkoutuu¨vieraalle planeetalle. Ennen törmäystä alus menee jollain tavalla rikki ja vain osa kyydissäolleista selviää. Lisäksi muistan vain, että yksi tytöistä ei kestä uuden planeetan ilmaa, vaan hänelle tulee päänsärkyä aluksen ulkopuolella.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksi ehdokas etsityksi kirjaksi saattaisi olla Douglas Hillin Klydor-trilogian ensimmäinen osa Avaruuden vangit (Jalava, 1984).

Asutushallintovirasto karkottaa ryhmän sopeutumattomia nuoria maapallolta kaukaiselle Klydorin planeetalle. Klydorille laskeuduttaessa nuoria kuljettavassa rahtialuksessa tapahtuu räjähdys, ja vain osa matkustajista selviytyy hengissä. Yksi eloonjääneistä, Samella-niminen tyttö, alkaa kärsiä kovasta päänsärystä heti nuorten astuttua sukkulan ulkopuolelle.

Klydorille karkotettujen nuorten tarina jatkuu kirjassa Klydorin luolat, mutta trilogian kolmatta osaa Colsec rebellion ei ole julkaistu suomeksi.

3 ääntä

Kommentit

On tämä kyllä fantastinen palvelu! Kysymykset on lajia " etsin kirjaa josta en tiedä paljon mitään mutta mahdollisesti yksi tyttö saa päänsärkyä" ja sitten vielä löytyy vastaus! Parasta viihdettä ja maailman paras palvelu.