Etsin kirjaa, missä mies murhaa anoppinsa. sen on kirjoittanut muistaakseni amerikkalainen mieskirjailija ja se sijoittuu new yorkiin. se on julkaistu varmaan…

Kysytty

etsin kirjaa, missä mies murhaa anoppinsa. sen on kirjoittanut muistaakseni amerikkalainen mieskirjailija ja se sijoittuu new yorkiin. se on julkaistu varmaan 1990-1999.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kuvailemaasi kirjaa ei löytynyt näiden tuntomerkkien perusteella. Arkistostamme löytyi kysymys romaaneista, joiden tapahtumat sijoittuvat New Yorkiin, siihen on annettu tällainen vastaus:

New Yorkiin sijoittuvia romaaneja löytyy varsin paljon, joten tässä joitakin vinkkejä uudemmista kirjoista. Auster, Paul: Oraakkeliyö Cunningham, Michael: Säkenöivät päivät Itkonen, Juha: Anna minun rakastaa enemmän Krauss, Nicole: Rakkauden historia McLaughlin, Emma: Nanny - lastenhoitajan päiväkirja Tuuri, Antti: Taivaanraapijat Westerfeld, Scott: Niin eilistä Lisää kirjoja voit etsiä esim. Helmet-tietokannasta (http://www.helmet.fi/) laittamalla aiheeksi "New York".

Seuraavat teokset ovat jännityskirjallisuutta ja niiden asiasanana on New York. Voisikohan niiden joukosta löytyä etsimäsi? Jätin naiskirjailijoitakin joukkoon.
Stout Rex, Nero Wolfen viimeinen juttu. 1997.
Robinson Leah, Tappava viilto. 1997
Vachss, Andrew, Strega. 1997
Ramus, David, Valon varas. 1997
Patterson, James, Pelon piiloleikki. 2000
Cook, Robin, Vektori. 2000
Higgins, Jack, Valkoinen tappaja. 2000.
Preston, Richard, Tapaus Kobra 2000
Levin, Ira, Rosemaryn poika. 1999
Robinson, Leah Ruth, Kuoleman annos, 1999
Clark, Mary Higgins, Valheen vanki 1998
Bogart, Stephen, Tappava näytelmä 1998
Block, Lawrence, Kolkko kohtalo 1997.
Yritän vielä metsästää teosta kirjastojen välisellä sähköpostilistalla.