Otsikko
Etsin kirjaa: Kronoborg ja sen orjentolaiset, kirjoittanut Aino Katermaa 1977 Kustantaja Tampereen Acta Universitatieas tms. Tarvitsisin kirjaa lainaksi…

Kysytty

Etsin kirjaa: Kronoborg ja sen orjentolaiset, kirjoittanut Aino Katermaa 1977
Kustantaja Tampereen Acta Universitatieas tms. Tarvitsisin kirjaa lainaksi sukututkimusta varten. Mistä sen voisi lainata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aino Katermaan Kronoborg ja sen ojentolaiset ei ole kirja vaan artikkeli teoksessa: Yksilö ja yhteiskunnan muutos : juhlakirja Viljo Rasilan täyttäessä 60 vuotta 22.1.1986 - Tampere : Tampereen yliopisto, 1986.
Tämä teos on lainattavissa monista kirjastoista, mm. Tampereen kaupunginkirjastosta.
Vuodelta 1977 on Katermaan Suomen historian pro gradu -tutkielma: Kronoborgin työ- ja ojennuslaitoksen ojentolaiset. Sitä voi käydä lukemassa Tampereen yliopiston kirjastossa. Katermaan gradu on myös Hämeenlinnan kaupunginkirjaston kotiseutukokoelmassa, josta myöskään ei anneta kotilainoja.
Myös Aarno Soininen on kirjoittanut artikkelin: Kronoborgin työ- ja ojennuslaitos. Artikkeli löytyy julkaisusta: Arx Tavastica 3 / julk. Hämeenlinnan historiallinen seura, 1975. Arx Tavastica -sarjan tätä osaa en löytänyt Tampereen kirjastoista, mutta se on kaukolainattavissa ainakin Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta.