Etsin kirjaa, jossa käsitellään avioeroa. Tarkoitus lukea kirjaa 7v lapsen kanssa, joka miettii vanhempien eroa. Mielellään kuvakirja, ei liian paksu kirja.

Kysytty

Hei, etsin kirjaa, jossa käsitellään avioeroa. Tarkoitus lukea kirjaa 7v lapsen kanssa, joka miettii vanhempien eroa. Mielellään kuvakirja, ei liian paksu kirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Avioeroa käsitellään esimerkiksi seuraavissa kuvakirjoissa:

Weninger, Brigitte: Nähdään taas (2008)

Gray, Kes: Rakkausliima (2010)

Maisa Tonteri – Virpi Talvitie: Okko Oravan kaksi pesää (2011)

Riina Katajavuori – Jenny Lucander: Kaksi kotia (2020)

Måns Gahrton – Johan Unenge: Sonjan kaksi myssyä (2022)

Sinimarja Saarenvirta – Peteri Ponsimaa: Älkää huutako! : satu perheen ero- ja muutostilanteisiin (2004)

Katinka Tuisku: Kuun ja Auringon lapset (2008)

Marie-Hélenè Delval: Pikku Mäyrän kaksi kotia (helppolukuiset, 2008, kirjassa paljon kuvitusta)

Voit myös itse etsiä Helmetistä lisää aihetta käsitteleviä kirjoja hakusanoilla ”avioero lastenkirjallisuus”. Klikkaamalla teoksen kuvaa aukeaa usein lyhyt kuvailu teoksen sisällöstä.

https://www.helmet.fi/fi-FI