Etsin kirjaa joka kertoo Hiroshiman atomipommista. Kirjassa on sodan kokeineiden ihmisten haastatteluja. Muistan erään naisen kertomuksen, miten hän oli ollut…

Kysytty

Etsin kirjaa joka kertoo Hiroshiman atomipommista. Kirjassa on sodan kokeineiden ihmisten haastatteluja. Muistan erään naisen kertomuksen, miten hän oli ollut yhtä kaunis kuin länsimaalaiset, mutta pommituksen jälkeen hänen kasvonsa olivat vääntyneet ja aviopuoliso oli hyljännyt hänet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Suomen rauhanliiton vuonna 1983 julkaisema kirjanen "Hibakushat kertovat: atomipommitusten uhrien kirjoituksia" (ISSN 0357-2656). Siihen sisältyy seitsemän henkilön kertomukset elämästään ennen ja jälkeen atomipommi-iskujen. Näistä Fumiko Nonan kertomus vastaa kuvaustanne ja on myös otsikoitu "Rumat kasvot".