Etsin kaunokirjallisuutta, joka käsittelee ylisukupolvisia traumoja (erityisesti sodan aiheuttamia)? Lähetin jo aikaisemmin tämän kysymyksen, mutta en saanut…

Kysytty

Hei! Etsin kaunokirjallisuutta, joka käsittelee ylisukupolvisia traumoja (erityisesti sodan aiheuttamia)?

Lähetin jo aikaisemmin tämän kysymyksen, mutta en saanut vastausta nimenomaan ylisukupolvisuudesta, jota kysymykseni koski, vaan yleisesti aiheesta sota ja trauma.

Vastaus

Vastattu
3 ääntä

Kommentit

Yleensä kun puhutaan sotatraumoista, ajatellaan vain rintamakokemusten aiheuttamia traumoja, mutta myöskin kotirintamalla on ollut ahdistusta ja stressiä, joka on vaikuttanut lasten kohteluun traumatisoivalla tavalla.