Olen lukenut kaikki Miika Nousiaisen kirjat ja tykännyt niistä. En keksi mitä seuraavaksi lukisin. Osaatteko suositella jotakin?

Kysytty

Hei! Olen lukenut kaikki Miika Nousiaisen kirjat ja tykännyt niistä. En keksi mitä seuraavaksi lukisin. Osaatteko suositella jotakin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin lukuvinkkejä.

Bagge, Tapani: Miehet asialla
Todelliset tee-se-itse -miehet kertovat. Edesottamukset jatkuvat kirjassa Miehet maailmalla.

Jonasson, Jonas: Satavuotias joka karkasi ikkunasta ja katosi
Allan Karlsson karkaa vanhainkodista ja saa vahingossa haltuunsa rikollisliigalle kuuluvan matkalaukullisen rahaa. Pian häntä jahtaavat niin poliisit, roistot kuin mediakin.

Peltonen, Juhani: Elmo
Tarina voittamattomasta urheilijasta, joka otteli yksin koko muuta maailmaa vastaan ja kaatui kesken sadan metrin juoksun, mutta voitti silti. Ylenpalttista isänmaallisuutta ja urheilusankaruutta parodioiva teos on kotimainen klassikko.

Ropponen, Markku: Koirapuistoromaani
Kaupunki perustaa salaperäisen testamenttilahjoituksen turvin Suomen ensimmäisen koirapuisto-ohjaajan viran. Aiemmin dekkareistaan tunnettu Ropponen keittelee koirapuiston värikkäästä asiakaskunnasta ja monista muista aineksista hykerryttävän farssin.

Tuomainen, Antti: Jäniskerroin, Hirvikaava, Majavateoria
Mustan huumorin sävyttämä dekkaritrilogia vakuutusmatemaatikko Henri Koskisesta.

Weir, Andy: Yksin Marsissa
Mark Watneyn piti olla yksi ensimmäisiä ihmisiä Marsissa. Nyt hän onkin ensimmäinen, joka kuolee siellä... Trillerimäisen jännittävät tilanteet ja hirtehishuumori vuorottelevat hänen lokimerkinnöissään.