Etsin jatkoa seuraavalle runolle,sen kirjoittajaa ja mahdollista sävellystä(olen kuuullut sitä myös laulettavan)! "Hiiripä naapurit kutsui kestiin, emo se…

Kysytty

Etsin jatkoa seuraavalle runolle,sen kirjoittajaa ja mahdollista sävellystä(olen kuuullut sitä myös laulettavan)!
"Hiiripä naapurit kutsui kestiin,
emo se hyöri poikaset pyöri...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Vieraisilla ja sen on kirjoittanut Immi Hellen. Runo löytyy Hellenin kokoelmista Lapsuuden lauluja. K 1991 ja Punaposki, kultasuu. K 2000. Lisäksi se sisältyy lastenrunokokoelmaan Pikku Pegasos. 10.p. O 1987 ja ainakin kahteen aapiseen (Haavio, Martti: Iloinen aapinen. WS 2004 ja Penttilä, Aarni: Aapiskukko. 1938).

Laulun nuotit löytyvät ainakin kolmesta kokoelmasta: Lasten oma laulukirja. Fazer 1963, Lasten laulu- ja leikkikirja alakouluille. 3.p. WS 1948 ja Raala, R.: Laululeivonen. O 1912-1919.