Otsikko
Etsin hyviä lastenromaaneita 5-vuotiaille luettavaksi päiväkodin lepohetkillä.

Kysytty

Etsin hyviä lastenromaaneita 5-vuotiaille luettavaksi päiväkodin lepohetkillä. Ei siis kuvakirjoja vaan ääneenlukukirjoja. Olemme lukeneet tänä vuonna muumikirjoja, Lindgreneitä, Mestaritontun seikkailut, Onneli ja Anneli -kirjat, Eduad Uspenskia, Lea Pennasta, Uppo-nalleja, Aapelin Vinski-kirjat, Urpo ja Turpo -sarjaa, Jukka Parkkisen Korppi ja kumppanit., Kaislikossa suhisee.

Tiedossa on klassikot esim. Peter Pan, Maija Poppanen, Salainen puutarha, ja toki myös Risto Räppääjät ja Ellat.

Etsin jotain seikkailua ja kunnon tarinoita, Tolkien ja Potterit ovat kuitenkin tuon ikäisille vielä liian pelottavia.

Vastaus

Vastattu

Esimerkiksi nämä kirjat sopivat hyvin ääneenlukukirjoiksi:

Mikko Kalajoki: Almus-sarja
Jukka Itkonen: Koira nimeltä Mutsi
Camilla Brinck: Musse ja Helium -sarja
Petronella Grahn: Pomenia -sarja
Elina Hirvonen: Pehmoeläinten maailmanneuvosto -sarja
Cristal Snow: Penni Pähkinäsydän -sarja
Julian Gough: Karhu ja kaniini -sarja
Santa Montefiore: Lontoon kuninkaalliset kanit -sarja
Helena Immonen: Näkymätön Milanna -sarja