Etsin Aku Ankka -lehdessä ollutta sarjakuvaa, jossa Tupu, Hupu ja Lupu karkaavat koulusta. Aku lähtee etsimään heitä, mutta eksyy itsekin, hän soittaa…

Kysytty

Etsin Aku Ankka -lehdessä ollutta sarjakuvaa, jossa Tupu, Hupu ja Lupu karkaavat koulusta. Aku lähtee etsimään heitä, mutta eksyy itsekin, hän soittaa puhelimella apua, ja sanoo jotakuinkin että "voisitteko tulla noutamaan muutamia ankkoja maantiedon tunnille". He pääsevät kotiin muistaakseni kuorma-auton lavalla. Lopulta Aku istuu poikien kanssa maantiedon tunnilla ja sanoo: "Älkää nyt ihmetelkö, kun sanoin 'muutamia ankkoja', tarkoitin tietysti myös itseäni", eli koska Akukin eksyi, niin myös hän tarvitsee maantiedon kertausta.

Tämä sarjakuva ilmestyi joko 70-luvun loppupuolella tai 80-luvun alussa, en muista tarinan nimeä, mutta minulla on tallessa vuosikerrat -82, -83 ja -84 ja niissä se ei ainakaan ole.

Haluaisin siis tietää lehden numeron, jossa tämä sarjakuva on julkaistu.

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä tarina Takaisin koulunpenkille? Se ilmestyi Aku Ankka -lehdessä ensimmäisen kerran numerossa 11/1955. Tarina on julkaistu myöhemmin mm. seuraavissa kokoelmissa:

Huiskahäntä ja muita Aku Ankan parhaita (1979)

Mikki ja Hessu olympialaisissa. Huiskahäntä ja muita Aku Ankan parhaita (1988)

Aku Ankka : 1955 (1997)

1 ääntä

Kommentit

Hieno vanha Aku-juttu! Kiinnostava yksityiskohta on sekin, että Aku soittaa puhelinkioskista, joka on jossain nummella. Siinäpä ihmettelemistä kännykkäkansalle.

Kiitosta, oikea sarjakuva löytyi tällä tiedolla.