Etsin aikuisten fiktiota, missä hahmot olisivat realistisia, ie heillä olisi erilaisia ns vikoja/puutteita mitkä eivät "paranisi" kuin salama kirkkaalta…

Kysytty

Etsin aikuisten fiktiota, missä hahmot olisivat realistisia, ie heillä olisi erilaisia ns vikoja/puutteita mitkä eivät "paranisi" kuin salama kirkkaalta taivaalta tarinan aikana. Siis normaaleja ihmisiä joilla olisi vahingollisia tapoja yms. Millä hakusanoilla etsiä?

Vastaus

Vastattu

Realistista fictiota on melkoisen paljon aikuisten kaunokirjallisuudessa. Helpoiten sitä löytää hakusanoilla omaelämäkerrallisuus ja kaunokirjallisuus, sekä raajaamalla kokoelman, kielen ja materiaalin mukaan. Silloin mukaan tulevat esim. Ove Knausgardin Taisteluni-sarja, Antti Holman Kaikki elämästäni ja Eduard Louisin Väkivallan historia.https://varaamo.espoo.fi/search?search=laserleikkuri

Toinen vaihtoehto on hakea sanoilla Arkielämä ja kaunokirjallisuus. Silloin mukaan tulee myös viihdekirjallisuutta, jossa saattaa olla onnellisia loppuja. Muunkinlaisia toki mahtuu mukaan esim. Tommi Kinnusen Pintti, Jonas Hasse Khemerin Isän säännöt sekä Hanna-Riikka Kuisman Kerrostalo. https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2372292__Sd%3A%28arkiel%C3%A4m%C3%A4%29%20d%3A%28kaunokirjallisuus%29%20f%3A1%20c%3A9%20l%3Afin__P0%2C4__Orightresult__U__X3?lang=fin&suite=cobalt

Myös sanoilla ongelmat, ihmissuhteet ja kaunokirjallisuus löytyy kaipaamiasi realistisia kuvauksia. https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Sd%3A%28ongelmat%29%20d%3A%28kaunokirjallisuus%29%20%28Ihmissuhteet%29%20f%3A1%20c%3A9%20l%3Afin__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt