Otsikko
Etsin 4-6 -luokkalaisille sopivia kirjoja, jossa jollakin tavalla siirrytään ajassa, joko menneisyyteen tai tulevaisuuteen.

Kysytty

Hei! Etsin 4-6 -luokkalaisille sopivia kirjoja, jossa jollakin tavalla siirrytään ajassa, joko menneisyyteen tai tulevaisuuteen. Olen löytänyt seuraavat kirjat

Toivola: Salaiset aikamatkat

Nesbo: Tohtori Proktorin aika-amme

Noronen: Supermarsu ja Jääräpää Janne

Mitä muita teemaan sopivia kirjoja mahtaisi löytyä?

Vastaus

Vastattu

Monella kirjaston verkkosivulla pystyy hakemaan avainsanoilla eri aineisiin liittyviä kirjoja. Hakusanalla "aikamatkat" ja rajaamalla osaston kohdalle "Lapset ja nuoret", Vaasan Finna-sivusto antaa 420 hakutulosta - aikamatkat | Hakutulokset | Vaasan kaupunginkirjasto - Vasa stadsbibliotek (finna.fi).

Sieltä löytyy yllä mainitut kirjat mutta myös esimerkiksi Ritva Toivosen toinen kirja Arvaamaton Aikamatka.

Muuta sille ikäluokalle sopivaa voisi olla Jussi Lehmusvesi ja Christer Nuutisen Robin Hoodin jäätävä pläts.