Otsikko
Etsin 11 vuotta täyttävälle tytölle lahjaksi kirjaa. Toivoisin, että kirjan teemana/tapahtumapaikkana olisi Helsinki.

Kysytty

Etsin 11 vuotta täyttävälle tytölle lahjaksi kirjaa. Toivoisin, että kirjan teemana/tapahtumapaikkana olisi Helsinki. Mikäli tuon kaltaista kirjaa ei tule mieleen, toivoisin vinkkejä tällä hetkellä suosituista kirjoista tuon ikäiselle.

Vastaus

Vastattu

Löysin Pienten Helsinki sivustolta listauksen Helsinki-aiheisista lastenkirjoista. Linkki listaan.

Kirjoista ainakin Noora Lehtisen Hilma-täti ja kuutamoseikkailu. Linkki Helmet hakuun

ja Iida Siimeksen Juniorimatkailijan Helsinki. Linkki Helmet hakuun. Voisivat sopia.

Anniina Holmbergin Karkausyön ratikkamatka : lastenkirja Helsingistä on kylläkin kuvakirja, mutta voisi silti olla hauska lahja. Linkki helmet hakuun.

Kun hain Helmetistä hakusanalla Helsinki ja rajasin aineiston lastenkirjaksi, sain 92 kirjan listan (osa toki saman kirjan eri painoksia ja kuvakirjoja) Linkki Helmet hakutulokseen

Listan kirjoista voisi harkita koirafaneille Antti Ala-jokimäen Armas Karviainen : dimangein ja smaragdein koristellun mittaamattoman arvokkaan kuninkaallisen kaulapannan arvoitus,

tekniikkanörtille (ja pojista vähän kiinnostuneille) Veera Salmen Mauri ja vähä-älypuhelin,

mysteerin ratkojille Juha-Pekka Koskisen Kirjaston kiusanhenki ja

historiasta innostuneille (vähän vanhempi kirja) Maija Larmolan Tiikerihevonen ja muita juttuja Kukkulan korttelista.

Tatu ja Patu Helsingissä on hauska kaiken ikäisille.