Etsimme novellia tai romaania, jossa muistikuvan mukaan on seuraavanlaista tarinaa: jokin porukka on matkalla hevosilla jossainpäin Venäjää, "jumalanselän…

Kysytty

Etsimme novellia tai romaania, jossa muistikuvan mukaan on seuraavanlaista tarinaa: jokin porukka on matkalla hevosilla jossainpäin Venäjää, "jumalanselän takana", ovat viemässä poikaa kouluun. Luultavasti venäläistä kaunokirjallisuutta, saattaisi olla Tsehoviakin. Voi olla koko tarinan idea tai vain osa suurempaa kokonaisuutta. Tulisiko jollekulle jotain mieleen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Peräti kolmelle kollegella tuli kuvauksestasi ensimmäisenä mieleen Anton Tshehovin novelli "Aro". Novelli löytyy mm. novellikokoelmasta "Aro ja muita novelleja" (Otava, 1997).