Esitettiinkö Suomen televisiosssa 90-luvulla kello yhdentoista aikaan aamupäivällä sarjoja Lassie ja Bonanza.? Oliko tuolloin käytössä vain neljä kanavaa?

Kysytty

Esitettiinkö Suomen televisiosssa 90-luvulla kello yhdentoista aikaan aamupäivällä sarjoja Lassie ja Bonanza.?
Oliko tuolloin käytössä vain neljä kanavaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Bonanza-sarjaa on esitetty TV 2:ssa vuonna 1998 lauantaisin klo 10 ja vuonna 1999 keskiviikkoisin iltapäivällä. Lassie-sarjan esittämisestä en löytänyt tietoja 90-luvun tv-ohjelmatiedoista.

Lue lisää Bonanzasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Bonanza
ja Lassiesta http://fi.wikipedia.org/wiki/Lassie

Kouvolan pääkirjastossa voi käydä itse tutkimassa vanhoja tv-ohjelmatietoja esim. Kouvolan Sanomista mikrofilmeillä. Aika tulee varata kirjaston lehtisalista puh. 020615 5238.

90-luvun alussa oli kolme pääkanavaa TV 1, TV 2 ja TV 3. TV 3:sta tuli MTV 3 vuonna 1993. Nelonen aloitti vuonna 1997.

0 ääntä

Kommentit

En muista vuotta tai kanavaa, mutta jossain vaiheessa vuosituhannen vaihteen paikkeilla tai sitä ennen eli 90-luvun loppupuolella Lassie-sarjaa esitettiin ennen puoltapäivää tai puolenpäivän aikaan, mutta ei yhtä aikaisin kuin aamun piirrettyjä. Eli hyvin todennäköisesti juuri yhdeltätoista. Mahdollisesti lauantaisin. Muistan, koska olisin kovasti halunnut katsoa sarjaa, mutta tuohon kellonaikaan olimme syöneet aamupalaa ja pukeneet ja vanhemmat hätistivät koko perheen ulkoilemaan. Olin itse ala-asteikäinen.