En tiedä, onko tämä oikea foorumi, mutta kaipaisin apua nuortenkirjavalinnoissa (n. 12-14-vuotiaat) seuraavissa kategorioissa: - nuortenromaaneja murrosiän…

Kysytty

Hei!

En tiedä, onko tämä oikea foorumi, mutta kaipaisin apua nuortenkirjavalinnoissa (n. 12-14-vuotiaat) seuraavissa kategorioissa:
- nuortenromaaneja murrosiän kuohujen keskeltä
- uusimpia (ja klassikkokin) fantasia- ja kauhukirjoja
- nuorille suunnattuja tietokirjoja
- nuorten äänikirjoja
- vitsi/huumorikirjoja nuorille

Tuntuu, että omat tiedot kaipaisivat hieman päivitystä...:) Kiitos jo etukäteen - tai ohjausta paikkaan, josta voisin saada apua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet kirjastojen sivulta löytyy Lukudiplomi, jonka kirjastolaiset ovat tehneet koululaisille eri ikääryhmiin sopiviksi. Tältä sivustolta voisi löytyä vinkkejä avaamalla otsikoita esim. Perhosia vatsassa, josta löytyvät kirjan tiedot ja sijainnit kirjastoissa kirjan kuvan avaamalla.

http://kirjasto.vantaa.fi/lukudiplomi/index.php?dipl=4

Myös Kirjasammon sivuilta voi etsiä mielenkiintoista luettavaa.

http://www.kirjasampo.fi/fi/node/5003#.Vh9Jq_PyXL8