Datan siirto VHS-kasetilta esim muistitikulle, onnistuuko Lappeenrannan kirjastossa ja mitä maksaa?

Kysytty

Datan siirto VHS-kasetilta esim muistitikulle, onnistuuko Lappeenrannan kirjastossa ja mitä maksaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Pääkirjastossa voi kyllä digitoida VHS-kasetteja, ja ei maksa mitään. Ensin varataan aika opastukseen pääkirjaston neuvonnasta puh. 05 6162341 tai sposti neuvonta.kirjasto@lappeenranta.fi, ja sen jälkeen saa varata omia digitoimisaikoja tarpeen mukaan. VHS:ltä tieto tallennetaan DVD:lle, sopivia levyjä on ostettavissa kirjastoltakin.