Anja Snellman kertoo kirjassaan Safari Club saman nimisestä Helsinkiläisravintolasta. Nyt luen äitini vanhoja tyttökirjoja, ja Aulikki Oksasen kirjassa Näin…

Kysytty

Anja Snellman kertoo kirjassaan Safari Club saman nimisestä Helsinkiläisravintolasta. Nyt luen äitini vanhoja tyttökirjoja, ja Aulikki Oksasen kirjassa Näin syntyy kyyneleet viitataan myös samaiseen ravintolaan. Onko tällainen paikka oikeasti ollut olemassa ja missä se on sijainnut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä Safari-klubi niminen ravintola on oikeasti ollut Helsingissä. Se sijaitsi Eerikinkadulla, lähellä Fredrikinkadunkulmausta. Toimi vielä 80-luvullakin.
Oli aikanaan suosittu "menomesta"; discopaikka.

10 ääntä

Kommentit

Missä osoitteessa Safari klubi aloitti? Kuulin että Ratakatu 9 mutta en usko.

Safari Klubin perusti Jarmo Kopio 70-luvulla. Olin siellä DJ:nä päätoimisesti 77-80. Paikassa soitettiin funkia. Eerinkikatu 14 sisäpiha ja silloin oli kaksi kerrosta, baari alhaalla ja disco ylhäällä. Ratakatu 9 oli Senaattori disco joka soitti listahittikamaa.