Äitini enon lapsi, mikä hän on minulle ? Elikkä mummuni veljen poika ? Kiitos

Kysytty

Äitini enon lapsi, mikä hän on minulle ? Elikkä mummuni veljen poika ?
Kiitos

Vastaus

Vastattu

Äidin enon lapsi on äidin serkku, joten on luontevaa sanoa 'äidin serkun lapsi'.

https://www.kirjastot.fi/kysy/mina-olen-miettinyt-mita-nimitysta?language_content_entity=fi,

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kysyjälle hän on kuitenkin "äidin serkku". Äidin enon lapsenlapsi olisi "äidin serkun lapsi" eli kysyjän pikkuserkku.