Aidi Vallik:'Ei mikään kiltti tyttö'-teoksesta arvosteluja ja kirjailijasta mahdollisimman paljon tietoja.

Kysytty

Aidi Vallik:'Ei mikään kiltti tyttö'-teoksesta arvosteluja ja kirjailijasta mahdollisimman paljon tietoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arvostelu Aidi Vallikin Ei mikään kiltti tyttö- teoksesta löytyy mm.16.10.2002 ilmestyneestä Aamulehdestä.Kyseinen Kanerva Eskolan kirjoittama arvostelu "Pitää kirjoittaa huumeistakin - virolaiskirjailija Aidi Vallik yrittää kirjallaan vastata nuorten kysymyksiin" jossa kirjailija itse kommentoi teostaan on luettavissa myös julkaisusta Kirjallisuusarvosteluja - lasten ja nuortenkirjallisuus 10/02 .Julkaisussa Virke - äidinkielen opettajain liiton jäsenlehti 4/2002 löytyy artikkeli
Antamo: Otavan uusi Voltti-sarja tarjoaa luettavaa 13-16-vuotiaille
Siinä on ainakin mainittu myös Vallikin teos.

Kirjallisuusarvosteluja - lehti tulee lähes kaikkiin helsinkiläisiin kirjastoihin.Jollei lehti ole lainattavissa, siitä voi ottaa maksullisia kopioita. Lokakuun Aamulehteä ei todennäköisesti löydy enää kirjastoista. Virke- lehti tulee pääkirjastoon Pasilaan, kopioita voi ottaa.

Internetistä löytyy useita Vallikia käsitteleviä vironkielisiä sivuja mutta suomeksi itse kirjailijasta ei tunnu löytyvän tietoa. Lyhyen esittelyn kirjasta voit lukea myös kustannusosakeyhtiö Otavan sivuilta, osoitteesta www.otava.fi
Voit myös tutkia nuortenkirjojen kirja-arvosteluita ja esittelyitä www.kirjastot.fi -sivuilta, klikkaa lapsille-palkkia sivun oikeassa yläkulmassa.