80-luvulla moni rakensi Oulun asuntomessujen innoittamana Modula-talon. Nyt haluaisimme rakentaa itsekin sellaisen mutta tietoa tästä ei löydy mistään. Modula…

Kysytty

80-luvulla moni rakensi Oulun asuntomessujen innoittamana Modula-talon. Nyt haluaisimme rakentaa itsekin sellaisen mutta tietoa tästä ei löydy mistään. Modula-talot liittyivät ehkä jotenkin Kestilän talotehtaaseen. Löytyisikö jotain historiikkia näistä talotehtaista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kestilän talotehtaasta tai Modula-taloista ei löytynyt historiikkia tai muutakaan kirjaa. Yksi lehtiartikkeli sentään löytyi. Siinä kerrotaan Modula-talon rakentaneesta perheestä. Artikkelissa on myös talon pohjapiirros ja joitakin valokuvia. Olisiko siitä apua teille?

Artikkelin nimi on Vappu on työn juhlaa : kuukauden tyyppitalo Modula-Nousiainen. Lehti on Meidän talo vuodelta 1984 (nro 12, s. 22-27). Voit saada lehden tai kopion artikkelista kaukolainaksi oman lähikirjastosi kautta.