1) Isänmaallisella kansanliikkeellä (IKL) oli aikoinaan aktiivinen paikallisosasto Kuortaneella. Mistä löytäisin heidän jäsenluetteloita, pöytäkirjoja ja muuta…

Kysytty

1) Isänmaallisella kansanliikkeellä (IKL) oli aikoinaan aktiivinen paikallisosasto Kuortaneella. Mistä löytäisin heidän jäsenluetteloita, pöytäkirjoja ja muuta tietoa toiminnasta
2) Nuorisolla oli IKL-sinimusta-järjestö. Pystynkö mitenkään löytämään, ketä kuortanelaisia jäseniä kuului nuorisojärjestöön.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä asiassa kannattaa ottaa yhteyttä esimerkiksi Työväen arkistoon. Heidän haullaan löytyy kokoelma Isänmaalliseen kansanliikkeeseen liittyvän aineiston viitteitä. Siellä näkyy olevan myös jäsenluetteloita, mutta niiden käyttöä on rajoitettu, koska sisältävät henkilötietoja.
Lisätietoja Työväen arkiston aineistojen käytöstä