Otsikko
"Zugspitze platform" Vuoren korkeus on tiedossa, mutta mikä on Zugspitze-vuoren huipussa olevan näköalatasanteen tarkka korkeus meriveden pintaan?

Kysytty

"Zugspitze platform"

Vuoren korkeus on tiedossa, mutta mikä on Zugspitze-vuoren huipussa olevan näköalatasanteen tarkka korkeus meriveden pintaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleensä Zugspitze-näköalatasanteella tarkoitetaan Alpspixiä, se sijaitsee Wikipedian mukaan 2080 m korkeudessa. Artikkelin viitteessä 1 todetaan, että Alpspixin sijainti on useissa lähteissä ilmoitettu virheellisesti 2628 m korkeuteen.

https://de.wikipedia.org/wiki/AlpspiX