Otsikko
Yritin Helmet.fi sivuilta etsiä kirjaa koirien historiasta. Toivoisin saavani tietoa mm. koirien kehityksestä ja susista, sekä muusta olennaisesta.

Kysytty

Yritin Helmet.fi sivuilta etsiä kirjaa koirien historiasta. Toivoisin saavani tietoa mm. koirien kehityksestä ja susista, sekä muusta olennaisesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koirista on kirjoitettu runsaasti kirjoja ja monissa niistä käsitellään, ainakin lyhyesti, myös koirien ja koirarotujen historiaa.

HelMetistä voi hakea koira-aiheisia kirjoja monella tavalla. Tässä niistä yksi:

Valitse opastettu haku ja sieltä Aihe.
Kirjoita hakukenttään koira.
Valitse viitteistä haluamasi, esim. koira, painamalla alleviivattua tekstiä.
Voit rajata hakua painamalla Rajaa / Järjestä hakua -painiketta ja valitsemalla haluamasi rajaukset esim. Aineisto: Kirja, Kieli: suomi.
Paina lopuksi Rajaa / Järjestä hakutulos -painiketta.

Tässä muutamia tutustumisen arvoisia kirjoja:

Pulliainen, Erkki
Koira kotona ja luonnossa : käyttäytymisen perusteet
Helsingissä : Ajatus, 2000
ISBN 951-566-047-5 (sid.)

Pulliainen, Erkki
Koiran luonne ja käyttäytyminen
Helsinki : Tammi, 1995
2. uud. ja laajennettu p.
ISBN 951-31-0553-9 (sid.)

Kauhala, Kaarina
Koiran villit sukulaiset
Porvoo : Helsinki : Juva : WSOY, 2000
ISBN 951-0-23728-0 (sid.)

Rugaas, Turid
Rauhoittavat signaalit
Helsinki] : Sanasilta, 2000
ISBN 951-97686-1-0 (nid.)

Krivolaptsuk, Natalia
Koira puhuu : ihmisen ja koiran välinen viestintä
Helsinki : Rasalas, 2004 (Pieksämäki : RT-Print)
ISBN 952-5421-17-1 (sid.)

Pulliainen, Erkki
Suurpetomme : karhu, susi, ahma, ilves
Kajaani : Articmedia, 1999
ISBN 951-97451-7-3 (sid.)

Suomen eläimet [1]: nisäkkäät / [päätoimittaja: Ilkka Koivisto] ; [kirjoittajat: Martti Aarnio ... et al.]
[Espoo] :|bWeilin + Göös, |c1989
ISBN 951-35-4754-X (sid.)
s. 188-195

Olet varmaankin jo ehtinyt tutustua Suomen Kennelliiton Internetsivuihin http://www.kennelliitto.fi/ jossa on mm. linkkejä rotuyhdistysten www-sivuille. Jos olet kiinnostunut jostain tietystä rodusta kannattaa tietoa rodun historiasta kysellä esimerkiksi rotuyhdistyksen pentuvälittäjältä tai kasvattajilta.

Koira-aiheisia keskusteluja: http://www.koirat.com/