Yritin etsiä jonkinlaista kirjaa , jossa olisi vaihe vaiheelta kerrottu karvan kehräämistä langaksi - onko todella niin ettei Kotkan alueen kirjastoista löydy…

Kysytty

Hei !
Yritin etsiä jonkinlaista kirjaa , jossa olisi vaihe vaiheelta kerrottu karvan kehräämistä langaksi - onko todella niin ettei Kotkan alueen kirjastoista löydy aiheesta mitään kirjaa ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyyti-tietokannasta löytyy seuraavat kirjat:
-Varilo: Kehrääjän kirja
-Hukkinen: Luonnonkuitujen kehruu
Näistä Hukkisen kirja on yksityiskohtaisempi. Molemmat kirjat ovat esim. Kotkan pääkirjaston kokoelmissa. Aleksi-tietokannasta löytyy artikkeli Raippa: Koiran villa lämmittää Koiramme-lehdestä (numero 10, vuosi 2003). Internet-sivulla http://www.tkukoulu.fi/~tkkroger/innajaliisa/koirankarva.htm on tietoa koiran karvan käsittelystä.