Yritän tehdä vastaanottokeskuksen lapsille kirjastokorttianomusta, mutta heillä ei ole henkilötunnusta. Onko teillä joku tunnus, jota voisi käyttää?

Kysytty

Hei, yritän tehdä vastaanottokeskuksen lapsille kirjastokorttianomusta, mutta heillä ei ole henkilötunnusta. Onko teillä joku tunnus, jota voisi käyttää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokorttia saa ilman henkilötunnusta, siihen riittää syntymäaika ja osoite. Asiakasrekisterin lisätietoihin voi laittaa väliaikaisen todistusnumeron, jonka olen ymmärtänyt että jokaisella vastaanottokeskuksen asukkailla on.