Yritän paikantaa 2 viikon matkani ajankohtaa Prahaan, Tsekkoslovakkiaan aikavälillä 1972-1975. Matkani kanssa ajoittui joistakin noista vuosista melko mittava…

Kysytty

Yritän paikantaa 2 viikon matkani ajankohtaa Prahaan, Tsekkoslovakkiaan aikavälillä 1972-1975. Matkani kanssa ajoittui joistakin noista vuosista melko mittava Varsovan liiton sotaharjoitus, joka hankaloitti hotellin saamista Prahassa. En ole kuitenkaan onnistunut löytämään infoa kyseisistä harjoituksista. Uskoisin ettei sen mittaluokan harjoituksia järjestetty vuosittain.

Vastaus

Vastattu

Vuosien 1972-75 aikana järjestettiin kaikkiaan 17 Varsovan liiton maiden yhteistä sotaharjoitusta (5 vuonna 1972 ja 6 vuosina 1973 ja 1974; ETYK-vuonna 1975 yhteisiä harjoituksia ei ollut). Näistä laajin Tšekkoslovakian alueella pidetty oli "Štít 1972", 4.-16.9.1972.

Lähde:
Christopher Jones, Soviet military doctrine and Warsaw Pact exercises | https://www.ucis.pitt.edu/nceeer/0000-621-1-Jones.pdf