Yhtä asiaa en ole oikein tajunnut katsoessani Stephen Kingin romaaniin perustuvaa kauhuelokuvaa "Hohto". Mikä se on se juttu siinä lopussa, kun kamera zoomaa…

Kysytty

Yhtä asiaa en ole oikein tajunnut katsoessani Stephen Kingin romaaniin perustuvaa kauhuelokuvaa "Hohto". Mikä se on se juttu siinä lopussa, kun kamera zoomaa tai liikkuu kohti seinällä olevaa vanhaa mustavalkoista valokuvaa, joka esittää Yhdysvaltain itsenäisyyspäivän tanssiaisiin vuonna 1921 osallistuneita ihmisiä? Ja kuvassa on mukana Jack nicholsonin esittämä Johnny. Tuskinpa oli kyseinen roolihahmo edes syntynyt vuonna 1921. Nicholson on syntynyt 1937.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Stanley Kubrick on sanonut Michel Cimentin haastattelussa valokuvan viittaavan siihen, että Jack on syntynyt uudelleen. Haastattelu on luettavissa täältä http://www.visual-memory.co.uk/amk/doc/interview.ts.html?LMCL=GczE87

Valokuva on The Take-sivuston mukaan oikea valokuva vuodelta 1921. Jack Nicholsonin pää on photoshopattu toisen henkilön kehoon. Linkki sivustoon tässä https://the-take.com/read/at-the-end-of-the-shining-why-is-jack-in-the-photo-of-the-overlooks-july-4th-1921-party