Otsikko
YHei, onko Aale Tynni kirjoittanut runon, joka alkaa näin: “Tuhattuhatta salaisuutta tämä kätkee otsaluu, tuhattuhatta tekoa uutta tähän käteen piiloutuu. Oi,…

Kysytty

yHei, onko Aale Tynni kirjoittanut runon, joka alkaa näin:

“Tuhattuhatta salaisuutta
tämä kätkee otsaluu,
tuhattuhatta tekoa uutta
tähän käteen piiloutuu.
Oi, lapseni, hahmoos hentoon
Kävi henki ja nukkuu nyt.
Mitä teet, kun lähtevät lentoon
Nuo voimat kätketyt - ! ?”

Mikähän on runon nimi, miten se jatkuu (vai jatkuuko) ja mistä teoksesta sen löydän?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kyllä kysymyksessä on Aale Tynnin runo Itämainen satu. Se löytyy ainakin teoksesta Tynni, Aale: Kootut runot. WS 1955