Vuosia sitten tuli Ruotsalainen elokuva joka sijoittui pohjois-ruotsiin ja oli rikosohjelma joka kertoi lentotukikohdan henkilöstä jota kiristettiin antamaan…

Kysytty

vuosia sitten tuli Ruotsalainen elokuva joka sijoittui pohjois-ruotsiin ja oli rikosohjelma joka kertoi lentotukikohdan henkilöstä jota kiristettiin antamaan tietoja salaisesta ohjuskokeilusta oli hyvä filmi mutta en muista nimeä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaa olla elokuva "Uhka", ruots. "Hotet" vuodelta 2004.

Lasse Brudell on vastuullinen ohjelmoija Norrbottenin lentotukikohdassa Vidselissä. Hän tekee töitä JAS Gripenin Huippusalaisen EWS-tietokonejärjestelmän parissa. Tuntemattomat agentit kidnappaavat Lassen perheen päästäkseen käsiksi huippusalaiseen ohjelmaan. Yhtäkkiä pelissä on monta miljardia, ja Lasse Brudell on joutunut painajaismaiseen tilanteeseen. Antti Reini ja Peter Franzen ovat sivurooleissa.

Ohjaus Kjell Sundvall.
Pääosissa: Stefan Sauk, Maria Bonnevie, Dejan Cukic, Rolf Degerlund, Åsa Forsblad, Peter Franzen, Peter Haber, Malena Hallerdt, Christian Magdu, Shanti Roney