Otsikko
Vuonna 1978 -talviaikaan syttyi tulipalo Primulan kulmassa, joka tuolloin sijaitsi mannerheimintien ja kalevankadun kulmassa. Huhu kertoi että kyseessä olisi…

Kysytty

Vuonna 1978 -talviaikaan syttyi tulipalo Primulan kulmassa, joka tuolloin sijaitsi mannerheimintien ja kalevankadun kulmassa. Huhu kertoi että kyseessä olisi ollut sabotaasi, jossa haluttiin polttaa palkinnot, joita säilytettiin Primulan kassakaapissa. Palon todellinen syy johtui ilmeisesti viallisista discolaitteista. Mitkä Helsingissä järjestetyt kisat olivat kyseessä?

Jos on tiedossa tarkka palon tapahtumispäivä niin sekin olisi hienoa tietää. Kiitokset!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ravintolan sisustus tuhoutui kokonaan tulipalossa 26. helmikuuta 1978 kerrotaan Baker’sin sivulla http://www.ravintolabakers.com/em_files/Bakers_VIINIT_2012_Helmikuu.pdf

27.2.1978 Helsingin Sanomat kirjoittaa, että lauantaina 25.2. ravintola suljettiin yöllä klo 1.00. Sunnuntaina 26.2 ravintola oli suljettu. Palohälytys oli tapahtunut 26.2. klo 14.45. Palon epäillään saaneen alkunsa viallisesta sähkölaitteesta.

Mitään erityistä tapahtumaa ravintolassa ei edeltävänä päivinä ilmeisesti ollut. Tästä ei ainakaan löytynyt ilmoituksia Helsingin Sanomista.

Helsingin Sanomat on luettavissa mikrofilmeiltä Pasilan kirjastossa.

Asian tiimoilta kannattaa olla vielä yhteydessä Ravintola Baker’siin, yhteystiedot http://www.ravintolabakers.com/fi/yhteystiedot/

Todettakoon, että Lahdessa järjestettiin 1.7.- 26.2 1978 hiihdon MM-kisat.