Voisko joku kirjottaaa kaikki tietonsa Ellinor Rafaelsenista mahollisimman pian mulle?

Kysytty

Voisko joku kirjottaaa kaikki tietonsa Ellinor Rafaelsenista mahollisimman pian mulle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ellinor Rafaelsenistä ei juuri suomeksi tietoa löydy. Hänen Katja-sarjastaan on julkaistu suomeksi 12 kirjaa (eli koko sarja): Katja New Yorkissa 1993, Katja Englannissa 1994, Katja Norjan kesässä 1994, Katja Beverly Hillsissä 1995, Katja Niagaralla 1995, Katja Thaimaassa 1996, Katja tuntureilla 1996, Katja interreilillä 1997, Katja Turkissa 1997, Katjan abivuosi 1998, Katjan erilainen joulu 1998, ja Katja au pairina 1999. Kirjoista löytyy kirja-arvosteluja seuraavista lehdistä: Katja au pairina, Rafaelsen, Ellinor, Kainuun sanomat 1999-12-12// Ktja-sarja, Rafaelsen, Ellinor, HS 1998-05-31//
Katja-sarja, Rafaelsen, Ellinor, HS 1998-05-31// Katja Turkissa, Rafaelsen, Ellinor, Kaleva 1998-01-05//Katja New Yorkissa , Rafaelsen, Ellinor, Onnimanni 1994, Kirja-arv., nro 1. Arvostelut löytyvät todennäköisesti Kirjallisuusarvostelulehden C-osasta. Voit kysyä lehtiä lähimmästä kirjastostasi.

Löysin internetistä lyhyet esittelyt kirjailijasta norjaksi ja saksaksi. Tässä yhteenveto niistä:E.R. syntyi 24.8.45 Norjassa. Hän työskenteli myyjänä, matkanjohtana, kääntäjänä
sekä toimittajana ennenkuin v. 1988 aloitti kirjallisen uransa romaanilla "Champagne und Peanuts". Sen jälkeen hän on kirjoittanut 5-osaisen perhesarjan, suositun Katja-sarjan, yhden dokumenttiromaanin sekä lukuisia kertomuksia. Ensimmäsen Katja-kirjan hän kirjoitti 1991. E.R:n kirjallinen tuotanto pohjautuu läheisesti kokemuksiin, joita hän on kerännyt matkoillaan eri maihin. Hänen kirjojensa tapahtumat sijoittuvat usein
ympäristöön, johon hän itse on tutustunut. E.R. on eronnut ja hänellä on kaksi aikuista poikaa.